Makroekonomické události USA: Index spotřebitelského sentimentu Conference Board v červenci klesl víc, než se čekalo

Makroekonomický zpravodaj
  |  
12.09.2022
  |  
Josef Kvarda
Index spotřebitelského sentimentu Conference Board Spojených států amerických v červenci vůči červnu klesl víc, než se čekalo. Celkový sentiment nicméně zůstává solidní hlavně díky aktuálně silnému trhu práce. Souhrnný index spotřebitelského sentimentu klesl na 95,7 bodů z 98,7 bodů v červnu, trh čekal jeho menší pokles na 97,2 bodů. Sentiment drží hlavně robustní hodnocení současné situace. Celkově totiž lidé v USA cítí setrvalé zlepšování již tak silného trhu práce v souvislosti s progresivní vakcinační kampaní, útlumem pandemie, otevíráním obchodů, firem a ekonomiky. To je důležité, neboť silnější komfortní pocit domácností uvolňuje významnou sílu spotřebitelské poptávky nasměrováním nahromaděných příjmů neutracených během karantén a uzavřených obchodů a ekonomiky a navýšených mohutnou fiskální pomocí z úspor do spotřeby. Očekávání nicméně slábnou se signálem slábnutí ekonomiky. Očekávání jsou snížená kvůli silné inflaci, redukci monetární expanze ze strany centrální banky Federálního rezervního systému a válce na Ukrajině a taky silnější korekcí akciového trhu. Před pandemií byl spotřebitelský sentiment v oblastech dlouhodobých maxim, největších od roku 2000 před masivní korekcí technologických akcií v roce 2000 a před korporátními skandály USA a teroristickými útoky 11.9. v roce 2001. Nebezpečím jsou stále pandemie, zvýšená inflace, útlum podpory ekonomiky ultraexpanze monetární politiky centrální banky USA Federálního rezervního systému, možná silnější korekce akciového trhu a Ukrajinská krize.

USA: Index spotřebitelského sentimentu Conference Board (7 2022, v bodech)

Skutečnost:  95,7
Očekávání:   97,2
Předchozí:    98,7

Index spotřebitelského sentimentu Conference Board Spojených států amerických v červenci vůči červnu klesl víc, než se čekalo. Celkový sentiment nicméně zůstává solidní hlavně díky aktuálně silnému trhu práce. Sentiment drží hlavně robustní hodnocení současné situace. Celkově totiž lidé v USA cítí setrvalé zlepšování již tak silného trhu práce v souvislosti s progresivní vakcinační kampaní, útlumem pandemie, otevíráním obchodů, firem a ekonomiky. To je důležité, neboť silnější komfortní pocit domácností uvolňuje významnou sílu spotřebitelské poptávky nasměrováním nahromaděných příjmů neutracených během karantén a uzavřených obchodů a ekonomiky a navýšených mohutnou fiskální pomocí z úspor do spotřeby. Očekávání nicméně slábnou se signálem slábnutí ekonomiky. Očekávání jsou snížená kvůli silné inflaci, redukci monetární expanze ze strany centrální banky Federálního rezervního systému a válce na Ukrajině a taky silnější korekcí akciového trhu. Před pandemií byl spotřebitelský sentiment v oblastech dlouhodobých maxim, největších od roku 2000 před masivní korekcí technologických akcií v roce 2000 a před korporátními skandály USA a teroristickými útoky 11.9. v roce 2001. Nebezpečím jsou stále pandemie, zvýšená inflace, útlum podpory ekonomiky ultraexpanze monetární politiky centrální banky USA Federálního rezervního systému, možná silnější korekce akciového trhu a Ukrajinská krize.  

Přehled všech aktualit

SFG
Stabilní investice pro dlouhodobý rozvoj vašeho portfolia