Index spotřebitelského sentimentu Conference Board Spojených států amerických v březnu vůči únoru poněkud vzrostl. Data lehce překonala očekávání trhu. Sentiment zůstává solidní. Souhrnný index spotřebitelského sentimentu vzrostl na 107,2 bodů z 105,7 bodů (revize snížení z 110,5 bodů) v únoru, trh čekal jej čekal 107,0 bodů. Sentiment drží hlavně robustní hodnocení současné situace. Celkově totiž lidé v USA cítí aktuální zlepšení ekonomiky i trhu práce v souvislosti s progresivní vakcinační kampaní, útlumem pandemie, otevíráním obchodů, firem a ekonomiky. To je důležité, neboť silnější komfortní pocit domácností uvolňuje významnou sílu spotřebitelské poptávky nasměrováním nahromaděných příjmů neutracených během karantén a uzavřených obchodů a ekonomiky a navýšených mohutnou fiskální pomocí z úspor do spotřeby. Očekávání jsou však snížená kvůli silné inflaci, válce na Ukrajině a redukci monetární expanze ze strany centrální banky Federálního rezervního systému. Před pandemií byl spotřebitelský sentiment v oblastech dlouhodobých maxim, největších od roku 2000 před masivní korekcí technologických akcií v roce 2000 a před korporátními skandály USA a teroristickými útoky 11.9. v roce 2001. Pokles nebezpečí pandemie koronaviru v budoucnu vzhledem k progresivní vakcinační kampani ve spojení s otevíráním obchodů, firem a ekonomiky by měly táhnout oživení ekonomiky a trhu práce s podporou ekonomiky státem a centrální bankou a robustním růstem akciových trhů. To by mělo spotřebitelskou morálku a sklon ke spotřebě domácností dále posilovat. Nebezpečím jsou stále pandemie, útlum podpory ekonomiky ultraexpanze monetární politiky centrální banky USA Federálního rezervního systému, zvýšená inflace a možná silnější korekce akciového trhu.
USA: Index spotřebitelského sentimentu Conference Board (3 2022, v bodech)
Skutečnost: 107,2
Očekávání: 107,0
Předchozí: 105,7 (revize z 110,5)
Index spotřebitelského sentimentu Conference Board Spojených států amerických v březnu vůči únoru poněkud vzrostl. Data lehce překonala očekávání trhu. Sentiment zůstává solidní. Sentiment drží hlavně robustní hodnocení současné situace. Celkově totiž lidé v USA cítí aktuální zlepšení ekonomiky i trhu práce v souvislosti s progresivní vakcinační kampaní, útlumem pandemie, otevíráním obchodů, firem a ekonomiky. To je důležité, neboť silnější komfortní pocit domácností uvolňuje významnou sílu spotřebitelské poptávky nasměrováním nahromaděných příjmů neutracených během karantén a uzavřených obchodů a ekonomiky a navýšených mohutnou fiskální pomocí z úspor do spotřeby. Očekávání jsou však snížená kvůli silné inflaci, válce na Ukrajině a redukci monetární expanze ze strany centrální banky Federálního rezervního systému. Před pandemií byl spotřebitelský sentiment v oblastech dlouhodobých maxim, největších od roku 2000 před masivní korekcí technologických akcií v roce 2000 a před korporátními skandály USA a teroristickými útoky 11.9. v roce 2001. Pokles nebezpečí pandemie koronaviru v budoucnu vzhledem k progresivní vakcinační kampani ve spojení s otevíráním obchodů, firem a ekonomiky by měly táhnout oživení ekonomiky a trhu práce s podporou ekonomiky státem a centrální bankou a robustním růstem akciových trhů. To by mělo spotřebitelskou morálku a sklon ke spotřebě domácností dále posilovat. Nebezpečím jsou stále pandemie, útlum podpory ekonomiky ultraexpanze monetární politiky centrální banky USA Federálního rezervního systému, zvýšená inflace a možná silnější korekce akciového trhu.
Přehled všech aktualit